Nagrodzeni w KONKURSIE POEZJI RADOSNEJ 

W piątek 4 stycznia 2019 r. zostały wręczone dyplomy i nagrody uczniom , którzy byli najlepsi w Szkolnym Konkursie Poezji Radosnej. Wszystkim nagrodzonym gratulujemy.

SZKOLNY KONKURS POEZJI RADOSNEJ DLA KLAS 0-VIII

W dniu 11.12. 2018r. w Publicznej Szkole Podstawowej nr 9 w Stalowej Woli
odbył się Szkolny Konkurs  Poezji Radosnej dla klas 0- VIII.

Do konkursu zgłosiło się 60 uczniów, a przystąpiło 53 uczniów.

W konkursie mogli  brać udział wszyscy uczniowie klas 0-VII, którzy nauczyli się na pamięć wiersz z humorem,  (klasa 0- 8  linijek wiersza, klasy I-III wiersz   najmniej 12 linijek, a klasy IV-VI wiersz o długości najmniej 15 linijek) ; do wyboru z takich zbiorów wierszy:

Klasy 0-III

  1. Brzechwa Jan – „ Brzechwa dzieciom”
  2. Tuwim Julian- „ Wiersze dla dzieci”

Klasy IV-VIII

  1. Krasicki Ignacy „ Bajki”
  2. Konopnicka Maria „ Co słonko widziało”
  3. Wawiłow Danuta – „Wiersze”

Jury konkursowe oceniało: ilość opanowanego wiersza, znajomość tekstu, tempo recytacji, siłę głosu, oraz przestrzeganie znaków przestankowych.  Konkurs rozpoczęła pani dyrektor Lucyna Żminda ,oraz organizatorka konkursu pani Agnieszka Słapczyńska – Stefaniak

Komisja w składzie;

                                                                  Pani:

Iwona Granek- bibliotekarz, kierownik – Filii MBP nr 3 w Stalowej Woli

Renata Kruk – nauczyciel bibliotekarz ZSO nr 3 w Stalowej Woli

                                  Barbara Tyrała – nauczyciel polonista PSP nr 9

                                  przyznała w kategorii klas:

KLASA 0

I MIEJSCE     Karina Gorczyca

II MIEJSCE Aleksander Maciuch

                      

III MIEJSCE   Michalczyk Oliwia

WYRÓŻNIENIE:

                             Hubert Agryziak

                                      Hanna Naja                        

KLASA I-III

I MIEJSCE     Blanka Gierak 2b

                            Małgorzata Chamera 2b

II MIEJSCE Krzysztof Sokołowski  2a

                                             

III MIEJSCE   Julia Gałka 1a

                            Agata Biernat 3a

 

KLASY IV-VIII

I MIEJSCE  :      Kinga Siwierska 5b

II MIEJSCE: Angelika Wojtak 4b

                            Oliwia Machowska 8a

III MIEJSCE: Amelia Gleń 8a

                      Oliwia Dąbrowska 4c

Andrzejki

 Jak co roku biblioteka wspólnie ze świetlicą szkolną przygotowała wróżby i zabawy andrzejkowe. Czytelnia w której zgromadzili się uczniowie została udekorowana lampionami, balonami, serpentynami i  dekoracjami z papieru, co sprawiało,  że wyglądała tajemniczo i przyciągała wszystkich do środka, by zachęcić do zabawy. Całą imprezę rozpoczynała pogadanka na temat obrzędów i historii Andrzejek . Później uczniowie mogli zabawić się w wróżenie. Przygotowanych stanowisk z wróżbami było bardzo  dużo, m. in. „ mowa kwiatów”, „ drzewko szczęścia”, „ koło podróży” , „ imiona”, „ serduszka”, „ wróżby z kart i cyfr” oraz wiele innych. Stanowiska z wróżbami obsługiwane były  przez uczennice z klasy VII a Maję Mysior, Karolinę Kochańczyk i VIIb Izabelę Kosierb   , które poprzebierane za wróżki zapraszały przybyłych „gości” do wspólnej zabawy i wróżenia. Cała impreza cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem  wśród uczniów i nauczycieli. Był to dzień wspaniałej zabawy.

ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

26 listopada w bibliotece szkolnej zostały zorganizowane urodziny misia z okazji Światowego Dnia Misia. Zorganizowano zabawy, konkursy i pogadanki o misiach.  Święto misia rozpoczęło się już kilka tygodni wcześniej od ogłoszenia konkursów plastycznego
” Optymistyczny uśmiech misia” i fotograficznego „ Przytul misia”. Podczas urodzinowej imprezy zostały rozstrzygnięte obydwa  te konkursy.  Uwieńczeniem był tort miodowo- ciasteczkowy i wspólne sto lat dla naszych MISIÓW. Zabawa była wspaniała.. Pomysłodawczyniami urodzin naszych ukochanych misiów były pani Anna Furtak i Agnieszka Słapczyńska – Stefaniak. Do zobaczenia w przyszłym roku.

 

DLA RODZICÓW- ARTYKUŁ

Co możesz zrobić, żeby Twoje dziecko należało do tych nielicznych – czytających?

1.Pozytywne nastawienie. Jeśli tata o książkach wypowiada się pogardliwie i mówi, że lepszy jest film, a i mamy z książką w ręku dziecko nie widzi, to nie pokocha czytania. Musi widzieć, że książki to jest to! Opowiedz o książce, którą właśnie czytasz, mów dziecku, co jest w niej ciekawego, pokaż okładkę.

2.Czas czytania. Jeśli rodzicom ciężko wykroić w ciągu dnia chwilę na spokojną lekturę, można wprowadzić „czas na książkę”. Niechby to było i pół godziny, ale spędzone na wspólnym czytaniu. Oczywiście, gdy dziecko jest młodsze, czytać muszą mu rodzice. Jeśli wprowadzicie zwyczaj głośnego czytania, to nawet starsze dziecko z chęcią posłucha, niech to będzie taka mała rodzinna tradycja.

3.Wybierz odpowiednio. Książka musi być stosowna do wieku. Dla najmłodszych z grubymi kartkami oraz z kolorowymi ilustracjami. Najbardziej opornego przedszkolaka zaciekawi książka z „okienkami” pod którymi coś się kryje. Dobór książki powinien uwzględniać też zainteresowania dziecka. Niech książka pojawia się także wtedy, gdy szukacie odpowiedzi na jakieś pytanie, np. „jak duże były dinozaury?”.

4.Nie tylko książki. Czytać można też czasopisma, które warto zaprenumerować. Wprawdzie dla najmłodszych oferta jest dość uboga, ale można znaleźć coś, co zainteresuje każdego. Pozwól aby dziecko samo obejrzało otrzymane pismo, potem siądź i czytaj razem z nim. Rozmawiaj o tym, co było dla niego zajmujące, bo lektura jest wtedy ciekawsza, gdy można się dzielić przemyśleniami.

5.Czytaj głośno i rób to z radością! Wcielaj się w bohaterów, czytaj piskliwie, grubo, szeptem i głośno. Wciągnij swoje dziecko w świat czytanej książki. Nie wstydź się czytania na głoś, dziecko wcale nie ocenia, za to ceni wysiłek i zainteresowanie rodzica.

6.Daj wybór. Niech w domu będą książki o różnej tematyce, niezależne od płci dziecka. Pomóż dziecku poszukać czegoś interesującego dla niego. Jeśli lubi określony rodzaj książek – dostarczaj je, z czasem możesz podsuwać też coś innego.

7.Odwiedźcie bibliotekę. Niech książkę pomoże wybrać bibliotekarz, taka książka będzie na pewno bardziej interesująca

8.Idźcie na zakupy. Odwiedźcie dużą księgarnię z założeniem: każdy kupuje jakąś książkę dla siebie. Podyskutuj z dzieckiem o tym, co chce wybrać i dlaczego. Opowiedz o swoim wyborze

9.Jeśli dziecko zaczyna czytać, pozwól, żeby czytało Tobie i nigdy nie okazuj zniecierpliwienia. Nie poprawiaj, nie koryguj. Bądź cierpliwym słuchaczem – przyniesie to znacznie lepsze efekty niż bycie „nauczycielem”.

10.Jeśli dziecko nie chce czytać samodzielnie –

 sięgnij po komiksy: mało tekstu, łatwo zrozumieć

sens z obrazków, ale… nie do końca, więc prędzej

 czy później dziecko zacznie podczytywać o co chodzi.

11.Sięgnijcie po gry, które usprawniają czytanie: „Sylaby”, „Słówka”, „Scrabble”, dzięki zabawie

literami dziecko zacznie lepiej czytać, a czynność,

którą wykonuje się z łatwością, daje więcej radości.

12.Zrób książkę dla dziecka: weź jego fotografie

(możesz też zaplanować sesję pod tytułem

 „Jeden dzień z życia…”) i każdą z nich podpisz jednym lub kilkoma zdaniami. Taka książka zachęci znacznie bardziej do czytania. Zepnij lub zbinduj tak powstałą książkę. Osoby lubiące scrapebooking mogą tworzyć

 całe albumy z rodzinnymi (lub innymi) opowiastkami.

13.Nic na siłę. Jeśli dziecko nie jest zainteresowane

daną książką, odłóż ją. Pozwól odstawić nieskończoną

na półkę. Nie zmuszaj do czytania, zachęcaj, proponuj

 i licz się z tym, że dziecko może odrzucić to, co wybierze rodzic.

14.Zrób coś z książką. Oczywiście nie dosłownie: przygotujcie teatrzyk lub umówcie się, że cały dzień będziecie bohaterami wybranej historii. Zróbcie krzyżówkę, rebus, labirynt. Zaprojektujcie grę, która będzie się rozgrywać w świecie wybranej opowieści. Narysujcie ilustrację, ułóżcie dalszy ciąg.

15.Motywuj do samodzielnego czytania: przygotuj karteczki z „zadaniami”. Jeśli dziecko ją przeczyta i zadanie wykona (np. Ten, kto podskoczy 3 razy i zawoła „hura” dostanie cukierka), będzie na niego czekała niespodzianka. To motywuje do czytania ze zrozumieniem.


KONKURSY PAŹDZIERNIKOWE 2018

W miesiącu październiku odbyły się w bibliotece dwa konkursy . Konkurs fotograficzny na selfie z książką ,w którym przyznano :
I MIEJSCE : Julia Gałka 1a

            Krzysztof Sokołowski 2a

IIMIEJSCE: Jakub Gałka 5a

            Nadia Bednarska 4a

            Bartosz Sojecki  5a

            Anna Adamczyk 4a

III MIEJSCE: Igor Kurzac 2a

            Kinga Siwierska 5b

            Kacper Siwierski 1a

            Oliwia Michalczyk  „0”

            Michał Urban 2a

            Alicja Urban 4a

Drugim konkursem był konkurs na ekslibris ( symbol graficzny) książkobrania w Publicznej Szkole Podstawowej nr 9  im. Jana Kochanowskiego w Stalowej Woli. Zwycięskie projekty ekslibrisów posłużą, jako symbole graficzne akcji  książkobrania, która będzie przeprowadzona w naszej szkole. W tym konkursie przyznano:

I MIEJSCE: Anna Adamczyk 4a

Dagmara Adamczyk 7a

II MIEJSCE: Krzysztof Sokołowski 2a

Alicja Urban  4a

Daria Korman 8a

Prace uczniów z obydwu konkursów zostały zaprezentowane na holu szkoły oraz
w czytelni biblioteki szkolnej. W poniedziałek 29 października pani dyrektor Lucyna Żminda wraz z panią Agnieszką Słapczyńską- Stefaniak wręczyły nagrodzonym pamiątkowe dyplomy i upominki. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i zapraszamy do udziału
w kolejnych konkursach.