„Ani ja dbam o pompę, ani o infuły;
Uczciwe wychowanie – to moje tytuły.”
Jan Kochanowski

Misja szkoły

Misją Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w jest kształcenie i wychowanie w duchu wartości i poczuciu odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata, kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, także przedstawicielami innych kultur. Szkoła zapewnia pomoc we wszechstronnym rozwoju uczniów w wymiarze intelektualnym, psychicznym i społecznym, zapewnia pomoc psychologiczną i pedagogiczną uczniom.

 

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w swojej pracy będzie:

  • Tworzyć społeczność działającą na zasadach partnerstwa, przyjaźni, szacunku i życzliwości,
  • Kierować się dobrem uczniów, troską o ich bezpieczeństwo i zdrowie fizyczne i psychiczne,
  • Kształtować właściwą postawę moralną i obywatelską swoich uczniów,
  • Dążyć do pełnego rozwoju osobowości każdego ucznia,
  • Tworzyć bezpieczną i twórczą atmosferę procesu nauczania, rozpoznawać, zachęcać i rozwijać indywidualne uzdolnienia i umiejętności uczniów,
  • Rozbudzać chęci i szacunek do nauki, pojmowanej jako proces trwający całe życie,
  • Przygotować uczniów do przyszłego życia poprzez uczenie wzajemnej tolerancji i zrozumienia potrzeb innych ludzi,
  • Kształtować pozytywne podejście do nauki i pracy, zachęcanie do działania zespołowego,
  • Zacieśniać współpracę między szkołą, rodzicami i środowiskiem lokalnym,
  • Aktywizować i integrować uczniów przy realizacji wspólnych zamierzeń.

 

Sylwetka absolwenta

  • Realizując ogólne zadania szkoły dążymy do tego, by nasz absolwent:
  • Umiał się uczyć i potrafił czerpać z tego przyjemność,
  • Był dobrze przygotowany do nauki w szkole ponadpodstawowej,
  • Umiał racjonalnie gospodarować czasem,
  • Potrafił skutecznie komunikować się,
  • Umiał korzystać ze źródeł informacji,
  • Odznaczał się aktywnością, zaradnością, pomysłowością i uczciwością,
  • Potrafił współdziałać w grupie,
  • Był otwarty na potrzeby innych,
  • Znał swoje mocne i słabe strony oraz potrafił ocenić własne możliwości edukacyjne,
  • Cenił własne życie i zdrowie,
  • Dbał o środowisko,
  • Potrafił godnie reprezentować rodzinę, region i ojczyznę,
  • Umiał czynnie posługiwać się językiem obcym,
  • Był zmotywowany do dalszej edukacji i otwarty na wiedzę,
  • Posiadał zdolności organizacyjne i umiejętności planowania.