12 marca gościliśmy w naszej szkole kandydatów na uczniów pierwszej klasy oraz oddziału przedszkolnego. Przedszkolaki wzięły udział w „Ekspedycji do Krainy Wiedzy”. Jednym z jej elementów były zajęcia prowadzone przez p. Ewę Brzozowską, p. Annę Dymowską i p. Rafała Łacha, podczas których oglądały doświadczenia oraz ciekawostki chemiczne, fizyczne i biologiczne. Na sali gimnastycznej pod opieką p. Małgorzaty Turek, p. Elżbiety Korytkowskiej i p. Izabeli Bernat próbowały swoich sił na torze przeszkód oraz w ćwiczeniach z piłkami. W świetlicy szkolnej dzieci uczestniczyły w zajęciach pod hasłem „Pachnie już wiosną” przygotowanych i prowadzonych przez p. Annę Furtak, p. Małgorzatę Szczoczarz i p. Anetę Biszczak. Wysłuchały pogadanki o wiośnie, wypowiadały się na temat tej pory roku, brały udział w zabawie ruchowej „Wiosenne kwiaty”. Zwieńczeniem zajęć świetlicowych było wykonanie z wcześniej przygotowanych elementów bukietów kwiatów, które dzieci zabrały do domu. Atrakcją okazało się też spotkanie z muzyką prowadzone przez p. Wiesławę Brzostek, p. Bożenę Kiliańską i p. Małgorzatę Rzepielę. Dzieciaki bawiły się w pociąg w rytm melodii, słuchały piosenki i naśladowały ruchy zwierząt. Na zakończenie zagrały „Marsza Radetzkyego” na instrumentach perkusyjnych, co spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem obecnych rodziców i nauczycieli. Na pamiątkę pobytu w naszej szkole otrzymały dyplomy oraz owoce i słodycze.
Koordynatorką tego szkolnego wydarzenia była p. Bożena Kiliańska. Na uroczystości były też obecne pani dyrektor Lucyna Żminda i pani wicedyrektor Małgorzata Moskal oraz wielu nauczycieli. Zaangażowały się w nią również uczennice klasy VIIa: Maja Mysior, VIIIa: Amelia Gleń, Blanka Korman, Gabriela Libera, Zofia Mroczek i Roksana Zaguła oraz IIIa gimnazjum – Natalia Zychowicz, które pomagały swoim młodszym kolegom w wykonaniu niektórych zadań.
Zajęcia pozwoliły przyszłym uczniom i przedszkolakom oraz ich rodzicom zapoznać się ze szkołą. Przebiegały w radosnej, przyjaznej atmosferze, dlatego podobały się dzieciom, a rodzicom przybliżyły formy pracy z uczniami.