CodeWeek 2020 w naszej szkole obchodzony był w dniach 20-23 października.
Poniżej krótki reportaż z przebiegu tego wydarzenia w naszych murach…
20.10
Klasa Va
Uczniowie pod opieką p.Brzozowskiej i z pomocą zestawu do kodowania: maty i kart obrazkowych -kodowali drogę od START do Stop, wyszukując wszystkie dzielniki liczb 24,30,50.
Klasy IIa i b
Natomiast uczniowie klas IIa i b dostali matę i kolorowe kubeczki, którymi odkodowywali (wg wskazówek lub wiersza) obrazek przedstawiający chmurę i semafor.
Klasa VIa
Uczniowie kodowali na macie, szukając najkrótszej trasy wśród angielskich “activities”, czyli czynności rutynowych, z wyłączeniem kart-pułapek.
Po czym z użyciem kubeczków tworzyli obrazy, korzystając z kodów (jak w grze statki), a nawet rozkodowali wierszowany opis obrazu.
21.10
Klasy VIb, c i VIIa
Dziś kodowanie zawędrowało do kl. VIb i VIc, których uczniowie najpierw wg podanego kodu tworzyli obrazek, następnie kodowali drogę po macie, omijając karty z niezdrowym jedzeniem i zbierając te z aktywnością fizyczną (w końcu jesteśmy Szkołą Promującą Zdrowie ;), a uczniowie klasy VIIa, korzystając z kolorowego kodu odszyfrowywali obrazek -symbol.
22.10
APOGEUM CodeWeeku
Klasa VIIa
Siódmoklasiści zajęli się kodami obrazkowymi (podobnie jak w sudoku), ustawiając kubki tak, by żaden kolor nie powtarzał się w dwóch wymiarach. Przydał się zmysł orientacji przestrzennej! Następnie tworzyli wg swojego kodu obraz, który koledzy mieli odkryć przed ukończeniem.
Klasy VIa i b
W czasie zajęć informatycznych uczniowie zajęli się robotyką! Dzięki zakupionym przez szkołę robotom Botley (polecanym przez Learning Resources) uczniowie uczyli się je programować- albo wg kodu z pilota (do 80 poleceń), albo do śledzenia linii (czytnik), z wersją omijania przeszkód (czujnik), dodając ramiona do zbierania/usuwania /przenoszenia przeszkód. W uzdolnionych uczniowskich dłoniach roboty “tańczyły”.
Jeszcze większą frajdę sprawił MI Robot z zestawu typu Lego- najpierw bardzo skomplikowany model do zbudowania (transformers), a następnie programowanie go – jego trasy, zwrotów, prędkości, samobalansujący robot imitujący strzelanie był źródłem nie tylko zabawy, ale też nauki (sterowany za pomocą aplikacji w telefonie lub tablecie).
Klasy IIa i b
Dziś najmłodsi uczestnicy kodowania działali na zestawach Cubico zakupionych przez szkołę, które w połączeniu z aplikacją na tablecie stanowiły nieustające źródło wiedzy, zabawy, inspiracji. Uczniowie podzieleni na grupy kodowali na specjalnych pilotach drogę dla avatara w aplikacji. Niejednokrotnie błędy w kodowaniu wymagały pomocy i interwencji opiekuna, ale było warto!
Klasa VIa
W czasie zajęć wychowawczych królowały zestawy Scottie go zakupione na potrzeby CodeWeek już kilka lat temu. W ruch poszły tablety, które nagrywały wyznaczoną specjalną konfigurację komend na kartonikach. Resztą zajęła się aplikacja obsługiwana przez uczniów. W nagrodę za sprawne kodowanie wielu uczniów spróbowało swych sił z robotami Botley i MI Robot.
Klasa VIIIa
Na zakończenie ekstremalnego dnia kodowania na zajęciach z informatyki uczniowie z VIIIa zajęli się robotyką, a niektórzy rozpoczęli programowanie w TinkerCad za pomocą Codeblocks w 3D! Niektóre twory nadają się do wydrukowania na naszej drukarce 3D! Gratulacje!
23.10
Kulminacja Tygodnia Kodowania miała miejsce w klasie VII b i IVa.
W klasie VIIb pod opieką p.Lubery część uczniów kodowała trasę Start-Stop, posługując się wyrażeniami – okolicznikami czasu i tworząc trasę od najdawniejszego określenia do najdalszego w przyszłości. Jedna z grup znakomicie spisała się i wykonała trasę bezbłędnie. Kolejna grupa tworzyła “kubeczkowy” obraz, rozkodowując go z czytanego przez polonistę wiersza.
Natomiast pozostali wykorzystali tablicę do rozkodowania obrazków wg kodu cyfrowego. Zabawa była przednia 😉
Klasa IVa była ostatnią, która kodowała w tegorocznym CodeWeek.
W trakcie zajęć z techniki uczniowie na macie układali kubeczki, słuchając zakodowanych instrukcji nauczyciela. Brawo, czwartaki!
Cały tydzień był jednym z wielu podobnych wydarzeń zaplanowanych i przeprowadzonych w ramach akcji CodeWeek 2020, której inicjatorem są instytucje UE. Nasza szkoła trzeci raz z rzędu wzięła udział w Tygodniu Kodowania, a nasza inicjatywa została zgłoszona i zaznaczona na europejskiej mapie CodeWeek, a szkolnym koordynatorem przedsięwzięcia jest p.Anna Głowińska.
Cała inicjatywa jest do wglądu pod adresem