Godziny pracy psychologa i pedagogów w roku szkolnym 2024/2025
Poniedziałek | Wtorek
|
Środa | Czwartek | Piątek | |
Jadwiga Mroczek 22h |
7:10-12:10 (5h)
12:10-13:10 Godzina dostępności
|
10:30-14:30 (4h)
|
7:10-11:10 (4h)
|
7:10-12:10 (5h)
|
10:30-14:30 (4h)
|
Wiesława Dubiel 22h |
10:00 – 14:00 (4h)
|
7:30-8:30 (1h)
8:35 – 9:40 zaj. rewalidacyjne (IIa)
9:45- 12:45 (3h) |
11:35-12:20 Zaj. rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
12:25-15:25 (3h)
|
7:30-11:30 (4h)
11:40-12:40 zaj. rewalidacyjne IIa)
12:40-14:40 (2h)
|
7:10-12:10 (5h) |
Cecylia Błażejowska
|
zaj. korekcyjno-kompensacyjne 8.00-9.40 10.50 -15.25
|
zaj. korekcyjno-kompensacyjne 8.00-9.40 10.50-15.25
|
8:00-12:00 Ped. specj. (4h) |
12:00-16:00 Ped. spec. (4h)
|
12:00-16:00 Ped. specj. (4h) |
Godziny pracy pedagoga specjalnego
w roku szkolnym 2024/2025
Cecylia Błażejowska
PONIEDZIALEK Zajęcia. korekcyjno- kompensacyjne
8.00-9.40 10.50 -15.25 s. 25 lub s.11
WTOREK Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
8.00-9.40 10.50 -15.25 s. 25 lub s.11
ŚRODA 8.00-12.00
CZWARTEK 12.00-16.00
PIĄTEK 12.00-16.00
Godziny pracy pedagoga szkolnego
w roku szkolnym 2024/2025
Wiesława Dubiel
PONIEDZIALEK 10.00-14.00
WTOREK 7.30 -8.30
8.35 – 9.40 zajęcia rewalidacyjne kl. IIa
9.45- 12.45
ŚRODA 11:35-12.20 zaj. rozwij.kompet.emocj.- społ.
12.25-15.25
CZWARTEK 7:30-11:30
11:40-12:40 zajęcia rewalidacyjne kl. IIa
12.40-14.40
PIĄTEK 07.10-12.10
Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
- Określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
- Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
- Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.
- Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Zadania, o których mowa realizowane są we współpracy z:
- Rodzicami
- Nauczycielami i pracownikami innych szkół
- Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
- Poradniami Specjalistycznymi
- Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga gdy:
- nie radzą sobie z nauką
- ktoś naruszy ich prawa;
- ktoś stosuje wobec nich przemoc;
- potrzebują pomocy i rady;
- chcą po prostu z kimś porozmawiać;
- chcą poradzić się, wybierając przyszłą szkołę, zawód;
Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy wtedy gdy:
- dziecko ma problemy z nauką, licznymi nieobecnościami i odnalezieniem się w szkole;
- problemy z zachowaniem, z rówieśnikami
- uzyskania informacji i pomocy dla swoich dzieci
- problemy osobiste (prywatne problemy są częstą przyczyną małego angażowania się dziecka w proces nauki )
Nauczyciele mogą oczekiwać:
- pomocy w analizie opinii i orzeczeń
- wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego
- wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów
Nazywam się Jadwiga Mroczek i jestem psychologiem.
Zakres mojej pracy określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Do moich zadań należy min.:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jako psycholog szkolny pomagam dzieciom, młodzieży i dorosłym kroczyć po drodze rzeczywistości szkolnej, pokonywać trudności i ograniczenia, wspieram, doradzam i inspiruję.
W swojej pracy gwarantuje dyskrecję, uwagę i życzliwe zajęcie się sprawą.
Podczas dyżuru nauczycielskiego zapraszam na konsultacje w godzinach od 16:30 do 17:30.
Zapraszam do kontaktu
Jadwiga Mroczek