Zakres naszej  pracy określają:  

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017  w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

  oraz

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych

 

Do zadań psychologa i pedagoga  szkolnego  należy min.:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;

3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Do zadań  pedagoga  specjalnego  należy min.:

1) a) rekomendowaniem dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły i placówki,

  1. b) prowadzeniem badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów lub wychowanków .
  2. c) wspieraniem nauczycieli w: – rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki, ,
  3. d) rozwiązywaniem problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów lub wychowanków.
  4. e) dokonywaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym.
  5. f) określaniem niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
  6. g) udzielaniem uczniom lub wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  7. h) prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.

2) zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.

3) zajęcia oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze.

 

W swojej pracy  staramy się  pomagać  naszym uczniom  pokonywać trudności i ograniczenia, wspierać, doradzać i inspirować.. W swoich działania  kierujemy się  dyskrecją, uwagą  i życzliwością..

 

Kontakt telefoniczny:  15  842 -04  29   wew. 32   ( psycholog, /pedagodzy)

 

 

Godziny pracy psychologa i pedagogów w roku szkolnym 2025/2026

 obowiązujące  od 01.09.2025r.

 

  Poniedziałek Wtorek Środa         Czwartek Piątek
 

Jadwiga Mroczek

 

7:10-13:10

 

10:30-13:30

 

7:10-11:10

 

7:10-12:10

 

10.30-14:30

 

Cecylia Błażejowska

 

8:30 – 15:00

 

         7:30-10:30

 

         11:30-15:30

 

11:30-15:00

 

7:30-12:30

Wiesława

Dubiel

 

 

 

 

 

7.10 -9.40

zaj.korek-komp

11.50 -14.30

zaj.korek-komp

 

 

 

          9:30- 13:30

( godz. pedagoga specjalnego)

           13.45-14.30         

       zaj..korek-komp.

        

 

        8.00- 13:00

( godz. pedagoga specjalnego

           7.10-7.55

zaj.rozwijajce             komp. emocj.-społecz.

 

       8.50- 11:50

( godz. pedagoga specjalnego

            7.10 -8.45

         zaj.korek-kom

          11.50 -12.35

        zaj.korek-komp   

         12.50 -13.35

zaj.rozwijajce  komp.emocj.-społecz.

 

        11.50-13.35

        zaj.korek-kom