Dyżury telefoniczne specjalistów ( psycholog , pedagog, logopeda) będą się odbywały

od godz. 16.00 do 17.00 według następującego harmonogramu:

 

Poniedziałek  –  Jadwiga Mroczek                    tel. 602 271 405

Wtorek – Cecylia Błażejowska                          tel.  508 517 101

Środa – Małgorzata Szczoczarz                       tel. 501 304 296

Czwartek – Jolanta Adamska                            tel. 608 548 988

 
 
Drodzy Uczniowie, Szanowni Rodzice! 
 
O kolejny tydzień zostaje wydłużony czas nauki zdalnej. Dla znacznej grupy uczniów trwa to już rok. Przeciążenie, zmęczenie, wycofanie i izolowanie się od rówieśników towarzyszy coraz większej części dzieci i młodzieży. Podobnych trudności doświadczają osoby dorosłe. W tej trudnej sytuacji  oferujemy swoje wsparcie i pomoc.  Zapraszamy do kontaktu telefonicznego, mailowego i przez dziennik elektroniczny. 
 
Pozdrawiamy serdecznie 
Jadwiga Mroczek-psycholog
Cecylia Błażejowska -pedagog

 

 

 

Szanowni Rodzice!

Drodzy Uczniowie!

W związku z zaistniałą sytuacji tj. wprowadzaniem od dnia 26.10.2020 nauczania zdalnego dla uczniów i brakiem możliwości bezpośrednich rozmów czy spotkań w szkole zapraszamy do kontaktu mailowego, przez dziennik elektroniczny lub telefonicznego (15) 842 04 29 w podanych niżej godzinach:

 

Jadwiga Mroczek   e-mail: psychologjadwigamroczek@gmail.com

(zmiana godzin pracy od 15.03.2021)      poniedziałek 10:00-13:30

                                                                 wtorek           7:10-12:10

                                                                 środa            9:00-14:00

                                                                 czwartek       7:10-11:10

                                                                 piątek           10:00-14:30

 

Cecylia Błażejowska  e-mail: cbpedagog@gmail.com

(zmiana godzin pracy od 15.02.2021)      poniedziałek 8.00-13.00

                                                                 wtorek          10.00- 14.30

                                                                 środa            8.00 – 13.00

                                                                 czwartek       8.45 – 12.45

                                                                 piątek            8.00 -11.30

 

Harmonogram pedagoga szkolnego  Cecylii Błażejowskiej rok szkolny 2020/2021

Poniedziałek     8:00 – 12:30

Wtorek             10:00 -15:00

Środa               07:10 -12:10

Czwartek         10:00 -14:30

Piątek               7:10 – 10:10

email.cbpedagog@gmail.com

Harmonogram psychologa szkolnego Jadwiga Mroczek rok szkolny 2020/2021

Poniedziałek 10:00 – 13:30

Wtorek           7:10 –  12:10

Środa            10:00 – 15:00

Czwartek        7:10 –  11:10

Piątek           10:00 –  14:30

 

Harmonogram dyżuru psychologa i pedagogów do dyspozycji uczniów i rodziców PSP 9

08.06.2020 pedagog Cecylia Błażejowska od 14:00 do 16:00

09.06.2020 psycholog Jadwiga Mroczek od 13:00 do 15:00

10.06.2020 pedagog Wiesława Dubiel od 13:00 do 15:00

 

22.06.2020  pedagog pani Cecylia Błażejewska od 13:00 do 15:00

23.06.2020  psycholog Jadwiga Mroczek od 13:00 do 15:00

24.06.2020 psycholog Jadwiga Mroczek od 13:00 do 15:00

25.06.2020  pedagog Wiesława Dubiel od 13:00 do 15:00

 

W związku z  zaistniałą sytuacją, trwającym stanem epidemii w naszym kraju  przekazujemy garść wskazówek, które mogą być pomocne przy organizacji pracy i nauki w  tym czasie w domu dla naszych uczniów i ich rodziców oraz  przypomnienie kilku zasad bezpiecznego korzystania z sieci:

 

Dla ucznia :

  1. Zobacz co masz do zrobienia i zaplanuj co chcesz zrobić i w jakie kolejności w danym dniu.
  2. Znajdź miejsce do nauki – wolne od rozpraszaczy – szczególnie dla uczniów z trudnościami w koncentracji uwagi, daleko od okna i widoku na resztę domu. Uczniu upewnij się, że masz wszystkie potrzebne materiały- np. blok i farby, aby zrobić zadany rysunek z plastyki.
  3. Wprowadzamy systematyczność -Warto ustalić harmonogram dnia, to że poświęcasz minimum 45 minut dziennie na naukę przedmiotu, który tego dnia masz w planie lekcji. Potrzebujesz działania. nieważne jak wygląda twój pokój czy biurko, jeśli zajmiesz się porządkowaniem terenu na pewno nie zaczniesz uczyć się„teraz”. Zostaw wszystko, zerknij na zegarek i powiedz -czas start 5 min- najważniejsze jest aby zacząć.
  4. Wprowadź poranną rutynę-zaczynamy od pierwszej dobrze wykonanej rzeczy np. ścielenia łóżka to pozwoli być zmotywowanym, skupionym, produktywnym, najlepiej uczyć się  rano i w godzinach około południowych.
  5. Rób pracę w blokach -większe partie materiału dziel na mniejsze.
  6. Rób planowane przerwy 5 -10 min.
  7. Stwórz system nagród
  8. Będzie łatwiej wykonywać zadania, realizować cel wiedząc, że czeka nas nagroda. Niech to będzie coś miłego i możliwego do zrealizowania w obecnym czasie.
  9. Pamiętaj o potrzebie wietrzenia pomieszczeń w których przebywasz.
  10. Ponieważ komórka i komputer są cały czas w pobliżu w trybie online, warto podczas nauki wyłączyć dźwięk i odłożyć  komórkę ekranem w dół, aby nie widzieć przychodzących powiadomień  (Na czas nauki najlepiej wyłączyć powiadomienia z komunikatorów).
  11. Przyjm zasadę, że nie zaglądasz do sieci, na FB do godz… lub do póki nie skończysz pracy.

 

Warto byś w tym czasie pamiętał  także o  kilku zasad bezpiecznego korzystania z sieci. Oto one:

1.Otwieraj wiadomości tylko od osób znajomych.

2. Ostrożnie pobieraj pliki z sieci.

3. Unikaj klikania w nieznane linki i załączniki w wiadomościach e-mail.

4. Nie podawaj w sieci danych osobowych ani haseł, nie wysyłaj swoich zdjęć.

5. Chroń swoje konta na serwisach społecznościowych.

6. Nie spędzaj całego wolnego czasu przy komputerze. Ustal sobie jakiś limit czasu.  

który poświęcasz komputerowi i staraj się go nie przekraczać.

7. Pamiętaj, że osoba po drugiej stronie nie musi być tym, za kogo się podaje.

8. Pamiętaj o używaniu kulturalnego słownictwa w sieci.

 

Dla rodzica:

 –Warto ustalić harmonogram dnia, w którym nauka staje się stałym elementem podobnie jak inne czynności, które wykonujemy każdego dnia.

-Warto obecność młodszego rodzeństwa bawiącego się w tym samym czasie ( “oni to
mogą, a ja..”) spróbować zająć grami, zabawami, rysowaniem na czas pracy dziecka, które się w danym czasie  uczy.

– Warto  zadbać  o  zapewnienie dziecku  odpowiedniego miejsce do nauki (stały kącik do pracy). 

Warto pomagać dziecku w nauce i pokonywaniu trudności– nie oznacza to jednak potrzeby wykonywania  za nie zadania! Pomoc najlepiej, by dotyczyła zrozumienia poleceń, zaplanowania poszczególnych etapów niezbędnych do wykonania zadania, w razie potrzeby udzielenia wskazówek. 

– Warto traktować naukę dziecka jako rzecz bardzo ważna.Istotne by nie przerywać mu pracy, nie wołać do telefonu itp.

– Warto jeśli jest więcej niż jeden uczeń w domu ustalić, by wszystkie dzieci uczyły się w tym samym czasie.Niech żadne wtedy nie ogląda telewizji i nie gra na komputerze, a telefony będą wyciszone.
– Warto chwalić dziecko za włożony wysiłek i poprawnie wykonane zadania.

-Warto  szukać mocnych stron swojego dziecka i udzielać mu wsparcia, nie porównując do rodzeństwa czy kolegów.

 

Opracowanie: Jadwiga Mroczek, Wiesława Dubiel, Cecylia Błażejowska

 

 

Witamy!

W związku z zaistniałą sytuacją wprowadzenia stanu epidemii w naszym kraju w miarę potrzeb udzielamy wsparcia psychologiczno- pedagogicznego  naszym uczniom i ich rodzicom. Zapraszamy do kontaktu mailowego i poprzez dziennik elektroniczny lub w razie potrzeb uzgodniony drogą mailową kontakt telefoniczny w podanych poniżej godzinach:.

Jadwiga Mroczek   e-mail: psychologjadwigamroczek@gmail.com

                                               poniedziałek 9:00-13:00

                                               wtorek 12:00-17:00

                                               środa 12:00-17:00

                                               czwartek 9:00-13:00

                                               piątek 9:00-13:00

 

Wiesława Dubiel                   poniedziałek 12.00-17.00

                                               wtorek  12..00-17.00

                                               środa   9.00-13:00

                                               czwartek  9:00-13:00

                                               piątek  11.00-15.00

 

Cecylia Błażejowska          poniedziałek 12.00-14.00

                                             wtorek   9.00- 12.00

                                             środa 12.00-14.00

                                             czwartek  12.00-17.00

                                             piątek  9.00 -12.00

 

Psycholog szkolny i pedagodzy szkolni

Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w Stalowej Woli.

 

Jak rozmawiać z dzieckiem o aktualnych wydarzeniach.

W związku z zaistniała sytuacja zagrożenia epidemiologicznego, czasem przymusowej społecznej kwarantanny, wiele osób doświadcza przeciążenia emocjonalnego. Uczucia lęku o swoje zdrowie, bezpieczeństwo najbliższych, o własną przyszłość, złości na ciągłe siedzenie w domu mimo pięknej pogody zaczynają dochodzić do głosu coraz dobitniej. Niewypowiedziane, schowane głęboko, stają się bombą z opóźnionym zapłonem i mogą dać o sobie znać w postaci różnych dolegliwości ze strony ciała, trudności z zaśnięciem, bezsenności, braku apetytu…
Poniżej znajduje się kilka ważnych informacji dotyczących tego, jak obniżać lęk rozmawiając
z dzieckiem o aktualnych wydarzeniach.

Na początku:
1. Obserwujmy
Jak dziecko reaguje na tę sytuację? Czy dopytuje? Czy unika rozmów? Ale też zwracamy uwagę jak my się zachowujemy? Czy epidemia, zagrożenie jest stale obecne w naszych rozmowach?
2. Bądźmy gotowi do rozmowy
Słuchajmy uważnie bez pośpieszania, dostarczajmy wiedzy, a przekaz ma być dostosowany do wieku dziecka i jego możliwości poznawczych oraz emocjonalnych. Dajmy szanse na zadawanie pytań, nawet trudnych -( czy my też umrzemy od tego wirusa?). Unikajmy mówienia: „Wszystko będzie dobrze”, jeśli sami w to nie wierzymy i nie mamy takiej gwarancji.
3. Czerpmy wiedzę z rzetelnego źródła (np. ze strony internetowej Ministerstwa Zdrowia albo Głównego Inspektora Sanitarnego,)
4. Zaakceptujmy uczucia dziecka, bez wyśmiewania, odbierania im wagi. Pomóżmy rozpoznać
i nazwać to co dziecko przeżywa w obecnej sytuacji. Jeśli jest taka potrzeba dajmy czas i przestrzeń na płacz, złość i inne trudne emocje. Bądźmy w tym czasie blisko.
5.Wskazujmy na czasowość pewnych ograniczeń czy rozwiązań– to ważne szczególnie dla młodzieży, obecna sytuacja kwarantanny może być dla nich bardzo trudna, mogą czuć przymus izolacji, ograniczanie wolności. Rozmawiajmy z nimi o tym. Pokazujmy terminowość tych rozwiązań
i to, czemu one mają służyć.
6. Dbamy o potrzeby dzieci– dzieci potrzebują rozmowy z babcią, koleżankami, przyjaciółmi. Zadbajmy o to. Pamiętajmy o nowych technologiach – to dobry moment, żeby z nich korzystać. Czasowy brak kontaktów ze znajomymi można wypełnić zacieśniając więzy rodzinne (z pomocą przychodzą planszówki, “Państwa-Miasta” pieczenie ciasta, wieczory filmowe, porządkowanie strychu i wyszukiwanie skarbów do rodzinnej renowacji…).
7. Bądźmy wzorem do naśladowania. Pokażmy, jak myć ręce, jak zasłaniać usta, jak dbać o wypoczynek, odpowiedni sen i dobry nastrój, swoją odporność i zdrowie.
8. Bądźmy odpowiedzialni– ta sytuacja może być świetną lekcją empatii, wrażliwości i właśnie odpowiedzialności za wspólnotę: rodzinną, klasową czy sąsiedzką. Zachęcajmy do telefonowania do bliskich, starszych sąsiadów pytania o ich nastrój, zdrowie, potrzeby. Pokazujmy jak pomagać bezpiecznie.

Zachęcam rodziców, zwłaszcza młodszych dzieci do zapoznania się z poradnikiem przygotowanym przez kolumbijską psycholog M.M. Cruz. Czas spędzony z książeczką może stać się pretekstem do rozmów na trudne tematy i redukować narastający lęk.
https://www.medexpress.pl/uploads/files/20200315-121750-dzieci-koronawirus-poradnik.pdf
lub http://mamyprojekt.pl/koronawirus/

Na podstawie:
https://www.swps.pl/strefa-psyche/blog/relacje/5795-jak-rozmawiac-z-dzieckiem-na-trudne-tematy
https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071

Opracowała
Jadwiga Mroczek -psycholog

 

W związku z zaistniałą sytuacją proszę aby dzieci, zwłaszcza uczestniczące na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne wykonywały ćwiczenia online. Poniżej załączam linki do ćwiczeń.
Wiesława Dubiel

https://dyktanda.online/zasady-ortograficzne/
https://dyktanda.online/app/dyktando/579
http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/2065/
http://www.ortografka.pl/pisownia-rz-i-z/przyjecie/test
https://www.digipuzzle.net/minigames/mathdraw/mathdraw_multiplications.htm?language=english&linkback=../../education/math-multiplications/index.htm

 

W związku z zaistniałą sytuacją i faktem, że nie spotykamy się w szkole, zachęcam uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne do wykonywania ćwiczeń online. Poniżej kilka linków. 
Cecylia Błażejowska

 

 

GODZINY PRACY PEDAGOGÓW

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

8.00 – 12.00

Wiesława Dubiel

 

8.30 – 12.00

Cecylia Błażejowska

9.50 – 13.50

Wiesława Dubiel

 

9.30 – 12.00

13.10 – 15.10

Cecylia Błażejowska

8.00 – 11.00

Wiesława Dubiel

 

9.20 – 12.20

Cecylia Błażejowska

 

 

Do zadań pedagoga szkolnego należy między innymi:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli.
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki.
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

Zadania, o których mowa realizowane są we współpracy z:

  • Rodzicami
  • Nauczycielami i pracownikami innych szkół
  • Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną  
  • Poradniami Specjalistycznymi
  • Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga gdy:

  • nie radzą sobie z nauką  
  • ktoś naruszy ich prawa; 
  • ktoś stosuje wobec nich przemoc; 
  • potrzebują pomocy i rady; 
  • chcą po prostu z kimś porozmawiać; 
  • chcą poradzić się, wybierając przyszłą szkołę, zawód;

Rodzice uczniów mogą oczekiwać pomocy wtedy gdy:

  • dziecko ma problemy z nauką, licznymi nieobecnościami  i odnalezieniem się w szkole;
  • problemy z zachowaniem, z rówieśnikami
  • uzyskania informacji i pomocy dla swoich dzieci
  • problemy osobiste (prywatne problemy  są częstą przyczyną małego angażowania się dziecka w proces nauki ) 

Nauczyciele mogą oczekiwać: 

  • pomocy w analizie opinii i orzeczeń
  • wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego
  • wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów

 

 

GODZINY PRACY PSYCHOLOGA

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

 

9.15 – 13.15

Jadwiga Mroczek

 

10.00 – 14.00

Jadwiga Mroczek

8.15 – 14.15

Jadwiga Mroczek

8.15 – 12.15

Jadwiga Mroczek

10.00 – 14.00

Jadwiga Mroczek

 

Nazywam się Jadwiga Mroczek i jestem psychologiem.

 

Zakres mojej pracy określa Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Do moich zadań należy min.:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych
 i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;

3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Jako psycholog szkolny pomagam dzieciom, młodzieży i dorosłym kroczyć po drodze rzeczywistości szkolnej, pokonywać trudności i ograniczenia, wspieram, doradzam i inspiruję.

W swojej pracy gwarantuje dyskrecję, uwagę i życzliwe zajęcie się sprawą.

 

Podczas dyżuru nauczycielskiego zapraszam na konsultacje w godzinach od 16:30 do 17:30.

 

Zapraszam do kontaktu

Jadwiga Mroczek