Zakres naszej pracy określają:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
oraz
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych
Do zadań psychologa i pedagoga szkolnego należy min.:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Do zadań pedagoga specjalnego należy min.:
1) a) rekomendowaniem dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci i młodzieży w życiu przedszkola, szkoły i placówki,
- b) prowadzeniem badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów lub wychowanków .
- c) wspieraniem nauczycieli w: – rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów lub wychowanków, w tym barier i ograniczeń, utrudniających funkcjonowanie ucznia lub wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki, ,
- d) rozwiązywaniem problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów lub wychowanków.
- e) dokonywaniem wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dzieci i młodzieży objętych kształceniem specjalnym.
- f) określaniem niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
- g) udzielaniem uczniom lub wychowankom, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- h) prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych.
2) zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
3) zajęcia oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze.
W swojej pracy staramy się pomagać naszym uczniom pokonywać trudności i ograniczenia, wspierać, doradzać i inspirować.. W swoich działania kierujemy się dyskrecją, uwagą i życzliwością..
Kontakt telefoniczny: 15 842 -04 29 wew. 32 ( psycholog, /pedagodzy)
Godziny pracy psychologa i pedagogów w roku szkolnym 2025/2026
obowiązujące od 01.09.2025r.
| Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
|
Jadwiga Mroczek |
7:10-13:10 |
10:30-13:30 |
7:10-11:10 |
7:10-12:10 |
10.30-14:30 |
|
Cecylia Błażejowska |
8:30 – 15:00 |
7:30-10:30 |
11:30-15:30 |
11:30-15:00 |
7:30-12:30 |
| Wiesława
Dubiel
|
7.10 -9.40
zaj.korek-komp 11.50 -14.30 zaj.korek-komp
|
9:30- 13:30
( godz. pedagoga specjalnego) 13.45-14.30 zaj..korek-komp.
|
8.00- 13:00
( godz. pedagoga specjalnego 7.10-7.55 zaj.rozwijajce komp. emocj.-społecz.
|
8.50- 11:50
( godz. pedagoga specjalnego 7.10 -8.45 zaj.korek-kom 11.50 -12.35 zaj.korek-komp 12.50 -13.35 zaj.rozwijajce komp.emocj.-społecz. |
11.50-13.35 zaj.korek-kom
|




