„Szklanka mleka”
Program pod patronatem Agencji Rynku Rolnego.
Cel:
Uczniowie szkoły podstawowej objęci programem otrzymują codziennie mleko w szkole, wskutek czego kształtowane są wśród dzieci dobre nawyki żywieniowe, promowane jest mleko i wyroby mleczne.
Koordynator:
Renata Rzeszutek
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
“Owoce w szkole”
Program jest pod patronatem Agencji Rynku Rolnego.
Cel (zadania) projektu:
Głównym celem programu jest zmiana nawyków żywieniowych u dzieci klas I-III. Dzieci otrzymują w szkole bezpłatne warzywa i owoce.
Koordynator:
Renata Rzeszutek
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
“Szkolny Dzień Profilaktyki”
Cel:
Projekt realizowany jako cykliczne podsumowanie działań realizowanych w ciągu całego roku. Na część profilaktyczną składały się prezentacje multimedialne wydarzeń profilaktyczno-wychowawczych oraz scenki przygotowane przez uczniów ukazujące zagrożenia wypływające z nadmiernego korzystania z telefonów komórkowych, komputera i telewizji zakończone panelem dyskusyjnym uczestników dnia.
Koordynator:
Cecylia Błażejowska
Wiesława Dubiel
Izabela Bernat
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
” Narkotykom mówimy NIE” – program zapobiegania używaniu środków odurzających przez dzieci i młodzież, wsparcie finansowe Stowarzyszenie Ruch Pomocy Psychologicznej „Integracja”
Cel:
Zajęcia profilaktyczne w klasach I-III gimnazjum i spotkania realizatorów programu z rodzicami.
Koordynator:
Cecylia Błażejowska
Wiesława Dubiel
——————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
„Znajdź właściwe rozwiązanie” – Program profilaktyki palenia tytoniu we współpracy z Wojewódzką Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną.
Cel:
Zapobieganie paleniu tytoniu wśród uczniów starszych klas szkół podstawowych i gimnazjum
Koordynator:
Cecylia Błażejowska
Wiesława Dubiel
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
„Niepełnosprawni są wśród nas” we współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Stalowej Woli
Cel:
Rozbudzanie tolerancji i nauka właściwej postawy wobec niepełnosprawnych – zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas 0-IV szkoły podstawowej.
Koordynator:
Cecylia Błażejowska
Wiesława Dubiel
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
„Żyj smacznie i zdrowo” akcją edukacyjną marki WINIARY prowadzoną we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności.
Cel:
Misją programu edukacyjnego „Żyj smacznie i zdrowo” jest nauka młodzieży zasad prawidłowego i zdrowego odżywiania oraz zachęcenie do wspólnego spożywania posiłków i podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania. W ramach projektu promuje się wśród gimnazjalistów postawę proekologiczną, a także ideę niemarnowania żywności.
Koordynator:
Anna Dymowska
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
PROGRAM „BIEG PO ZDROWIE”
Nasza szkoła od dłuższego czasu współpracuje ze Stalowowolską Stacją Sanitarno- Epidemiologiczną. Od wielu lat realizowane są programy o tematyce zdrowotnej : program „Trzymaj formę” oraz „Bieg po zdrowie”. W ramach działań dotyczących tych programów odbywa się wiele zajęć poświęconych problematyce zdrowia. Są to: lekcje, warsztaty , projekty edukacyjne.
Program „Bieg po zdrowie” dotyczy problematyki antynikotynowej i przeznaczony jest dla klas IV . W roku szkolnym 2016/17 programem objęta była klasa 4 a (wychowawca p. Jarosław Jabłoński). W roku szkolnym 2017/18 program „Bieg po zdrowie był realizowany w klasie 4 b (wychowawca p. Anna Dymowska). Zajęcia w ramach programu odbywały się w formie sześciu godzinnych zajęć warsztatowych i prowadzone były przez nauczyciela biologii p. Annę Dymowską. Uczniowie biorący udział w tych zajęciach mogli poszerzyć swoje wiadomości dotyczące wpływu palenia papierosów na zdrowie człowieka oraz poznać sposoby asertywnego zachowania się w sytuacjach namawiania ich do palenia papierosów. Uczniowie mając do dyspozycji atrakcyjne pomoce w postaci zeszytu ćwiczeń i plakatów, chętnie angażowali się w wykonywanie zadań i ćwiczeń. W realizację programu mogli zaangażować się również rodzice, pomagając uczniom w wypełnianiu poszczególnych zadań w zeszycie ćwiczeń oraz wypowiadając się poprzez udzielanie wywiadów i wypełnianie ankiet.